RSS

Diari 002

07 Feb

kalau sekarang bukak blog mana2 pun kebanyakannya bercakap tentang cinta dan couple…hmm..popular gak tajuk tu..sampai skarang aku pun tak tahu nak cakap benda apa.nak cakap tntg benda tu orang dah cakap dah,nanti jemu la pulak.jika skarang ni orang dok cakap pasal masalah cinta yang normal (maksudnya lelaki fitrahnya dengan perempuan),tetapi jangan pulak kita lupa memberikan peringatan terhadap golongan-golongan yang cintanya songsang (seperti gay dan lesbian).Golongan ini sememangnya adalah golongan yang sungguh keji.Jika dilihat kisah silam Kaum Nabi Luth telah dimusnahkan oleh Allah subhanahu wataala kerana masalah cinta songsang ini…paling membimbangkan , perkara ini semakin serius..Aku pernah tbaca dekat surat khabar,golongan ini menyatakan “nak buat macam mana suratan saya mcam ini”… mereka menyalahkan itu dan ini..sedangkan Allah subhanahu wataala menyatakn di dalam al-quran “Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka sendiri yang mengubahnya”..perkara ini sebenarnya terletak di tangan mereka sendiri..Sesiapa yang mencari hidayah Allah maka dia akan menjumpainya..Zaman sekarang pun langkah2 nak mncgah perkara2 seperti ini pun kurang..dan sebenarnya pencegahan ini bermula daripadaa rumah lagi.Tingkahlaku ibubapa dan orang yang lebih tua menjadi seolah-olah “CCTV” kepada anak-anak yang merakam tindak-tanduk kedua orang tuanya.Seperti dalam kiriman sebelum ini,aku menyatakan anak-anak belajar dari pemerhatian,pendengaran dan sekeliling.Ibubapa pula jangan mengambil sikap bertangguh untuk menegur kesalahan yang dilakukan oleh anak-anak.Kebanyakan mereka menyatakan “ala,..biarlah ..budak-budak..bukannya tahu apa pun..”,tetapi sebenarnya dari situlah budak-budak ini belajar.Syaitan tidak akan berhenti menghasut anak cucu Adam.Syaitan telah memohon kepada Allah untuk terus hidup sehingga Hari Kiamat.Apabila ibubapa melihat anak-anak mereka lebih cenderung kepada cinta songsang ini,maka tegurlah dengan serta merta dengan cara yang berhikmah dan ingatkan mereka dengan azab Allah.Dan Al-quran juga menyebut “Sesungguhnya peringatan itu berguna untuk orang-orang mukmin”..Jika manusia ini diingatkan bahawa setiap perbuatan kita diperhatikan oleh Allah dan dicatatkan oleh malaikat di sisinya,maka dari situ kita dapat melihat perbezaan di antara orang Islam dan orang Mukmin..Orang Islam adalah orang yang mengucap dua kalimah syahadah dan tidak semestinya dia beriman,tetapi orang mukmin adalah orang yang mengucapkan dua kalimah syahadah dan dia beriman…Orang mukmin akan berasa gerun dan gementar apabila diperingatkan dengan azab Allah yang sangat pedih,manakala orang yang tidak beriman tidak menghiraukan teguran serta peringatan pada nama..itulah istilah “ISLAM HANYA PADA ZAHIRNYA SAHAJA”…..

 
Leave a comment

Posted by on February 7, 2010 in Diari

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: