RSS

Diari 004

25 Feb

Hari ini aku ada QTI untuk lesen kereta..hmm..moga2 dapat buat dengan elok..Insya Allah..

sebut pasal ambik lesen ni,..memgla ada macam2 cerita..ada yang tak puas hati dengan cikgu yang garang la..ada yang cikgu ok,,tapi gatal plak..eiisshh..pening..tp buat masa sekarang,golongan Adam masih lagi selamat..hehe..yang kurang selamatnya kaum Hawa..tapi, orang laki ni plak selalu jadi mangsa lepas geram..salah sikit,marah macam salah banyak!!!..tapi bila yang buat salah tu perempuan,,aik!!???,lemah lembut pulak cara dia tegur..mana aci!!.pijak dinasour pun tak mati!!.saya tak maksudkan sesiapa ..tetapi bila kita mengajar,biarlah bagi orang puas hati,tak kiralah dalam sektor apa2 sekalipun..kalau kita mengajar tapi orang tak faham,pastu kita marah plak dia,tak ke teraniaya dia tu???dah la tak faham,kena marah pulak

bagi pelajar pulak, bila dah seseorang guru tu menegur  kesalahan kita, sepatutnya dari sehari ke sehari kita harus cuba memperbaiki kelemahan dan kesilapan yang selalu kita lakukan..barulah ada anjakan paradigma..jangan marah balik bila dia tegur,dia tegur maknanya dia tak mahu kita buat silap.Semua guru tak mahu anak muridnya buat silap..tak kiralah dalam sektor apa pun..jdi anak murud harus faham kemahuan gurunya.

Kesefahaman antara guru dan murid penting tau!!…kalau tak sama2 memahami..habislah kita!..dah la tak faham,pastu bila tanya kena marah..kan susah..

 
1 Comment

Posted by on February 25, 2010 in Diari

 

One response to “Diari 004

  1. Mohamad Afiza

    February 26, 2010 at 10:20 am

    Ada bakat jadi cikgu.

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: