RSS

Pergi Masjid Tapi Mencuri!!!!

12 Apr

Eeeeiii..geramnya aku dengan pencuri ni..

bukan pencuri dalam gambar tu la..ni orang lain..mula-mula aku saja-saja tak mau masuk awal dalam masjid,sebab sat lagi diorang sengaja nak tolak aku jadi imam,walaupun imam 1 dengan imam 2 (abah aku) dah ada..hish..bukannya tak mau jadi,tapi aku rasa tanggungjawab tu besar sangat,rasa macam tak mampu nak tanggung.

tetiba tadi bila aku masuk,terus diorang tarik jadi imam,so jadila jugak..aku baca surah yang pendek2 je…surah at-tin dengan quraisy..ha..masa tengah solat ni la pencuri bangang tu masuk dalam masjid.dia masuk,then dia “proses” abis beg tangan kaum hawa..mula-mula mak cik tu rasa macam nak berhenti solat sebab dia dengar macam orang tengah “proses” beg..tp tak jadi pulak..nak dijadikan cerita,pencuri tu kitorang orang-orang masjid ni semua kenal..si “pencuri” tu pun memang suka datang masjid..tapi masuk solat kadang-kadang je…aktiviti lain yang dia buat tak lain dan tak bukan merokok,kacau orang solat dan macam-macam lagi…yang paling aku geram,dah la baru FORM 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Abah aku bagitau dekat kawan-kawan dia suruh dia hantar balik barang-barang yang dia curi,kalau tak kitorang nak buat solat dan mintak doa…td masa on the way nak balik masjid aku pun nampak ada orang hantar dia pergi masjid..tapi taktau la orang masjid nak watpa…aku blah je..malas nak ambik tau..

Dalam sebuah hadis ni,lebih kurang macam ni.Ada seorang sahabat datang mengadu dekat Rasulullah tentang si folan ni suka sangat mencuri.Kemudian Rasulullah tanya balik, ” Adakah dia meninggalkan solatnya?”Sahabat tadi menjawab,”tidak”..Kemudian Rasulullah menjawab,”Teruskan solat,sesungguhnya dia akan berhenti daripada perbuatan mencuri itu”.

 
Leave a comment

Posted by on April 12, 2010 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
