RSS

pertemuan VS perpisahan

17 Apr

Wuuaaaa……………sedihnya…semuanya dah nak berpisah..

Masa mula-mula masuk tingkatan 1,takla terasa sangat tentang kekuatan sesuatu tali persahabatan.Tetapi sekarang ternyata ianya sesuatu yang rumit yang tak boleh dinafikan.Ramai kawan-kawan yang nak pergi jauh.Sedihnya.Perpisahan yang mengundang titisan-titisan manik yang sungguh murah dan halus yang terus mengalir tanpa dapat disekat.

Inilah lumrah kehidupan yang telah ditentukan oleh Allah.Setiap pertemuan ada perpisahan.Ternyata perpisahan kali ini merupakan sesuatu yang sungguh menyentuh perasaanku.Apakah ini juga merupakan salah satu ujian dan dugaan-Mu dalam hidupku?

Ya Allah,tabahkanlah hatiku untuk mengharungi semua cubaan-Mu,berikanlah kami kekuatan dalam mencapai halatuju masing-masing,dalam meneruskan perjalanan yang menuju keredhaan-Mu jua.Jadikanlah akhirat itu sebagai impian kami wahai Tuhan yang Maha Agung.

Sambil aku menaip post kali ini,sambil tu jugak hati aku ni sebak sebab terpaksa dan akan berpisah dengan kawan-kawanku sekalian.Apakah kalian semua juga merasakan demikian..?Namun,apakan daya,itulah lumrah dan takdir Allah.

Aku mendoakan kejayaan kita semua di dunia dan akhirat..Kekadang aku terfikir,mungkinkah aku akan berjumpa lagi kawan-kawan yang seperti korang semua.Yang boleh sama-sama berkongsi duka,yang boleh bergelak tawa bersama,yang boleh share masalah dan berbincang,yang dapat memahami hati dan perasaan…

Ya Allah..aku redha dengan takdir-Mu…………

 
2 Comments

Posted by on April 17, 2010 in Uncategorized

 

2 responses to “pertemuan VS perpisahan

  1. zarif

    April 17, 2010 at 5:20 pm

    sabar2…kawan lama hilang…kawan baru datang…
    kawan biar beribu…kasih biar satu…
    btw,mntak matrik x?dpat mana

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: