RSS

sabar……sabar…

10 May

assalamualaikum…hmm…hidup ni memg byk kena sabar..tambh2 zaman macam zman skarang…tapi kadang2…GGGGGGGGGGGGGGGGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM…………………..

tadi pergi skolah..niat awal2 tu nak pegi skolah sebab nak jumpa cikgu2 n nak bncg tntang borang2 yang kna isi untuk kemasukan ke universiti..ceritanya bermula bila Cikgu Sakinah tanya aku “awat tak mai hari anugerah ?…”..aku pun bgtau la dkt dia hal yang sebenar…nampak macam dia memahami dan memang kitorang tau yang dia ni memang sorang yang memahami..huhu…dan pagi tu memang rasa seronk sangat dpt jumpa dan sembang dengan cikgu2…..

diringkaskan cerita,kitorang pun bergerak la ke bilik kaunseling untuk isi borang sama2….lebh kurang 2 jam lepas tu,kitorang jalan balik pi pejabat untuk ambik balik sijil2 yang kena cop…lepas ada la sorang PEMBANTU MAKMAL neh…dia datang n tetiba “serang” aku…dia cakap…”awat tak mai hari anugerah..tau dak cikgu2 ni susah payah nak buat majlis nak rai pelajar2,ni tak mai pulak”…seolah-olah dia nak cakap aku ni jenis yang tak tahu berterima kasih…geraammmmmmm…..then dia sambung lg..”kalau tak boleh mai pun,mak bapak kamu TAK DAK ka nak tolong mai ambik?”…masa tu aku memang panas…geram..terbakar(naseb bek tak panggil bomba je)…then aku reply blek dengan cara yang elok..”bukn dorang tak mau mai,tapi saya yang tak bagi diorang mai…saja sebab takmau menyusahkan diorang..”…lepas tu dia cakap lg..”eleh,tu semua alasan..kalau saya ,saya sanggup ambik cuti kalau anak saya nak ambik anugerah”….ayat dia tu seolah-oah my parents ni memang tak bertanggungjawb…geramnya………………………………………………………………..

tapi semua orang kenal dia tu,memang jenis yang mulut taktau nak jaga…………eeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiii…geramnya….ooooooopppppppppppsssssssssss…..lupa…..sabar…………..

 
4 Comments

Posted by on May 10, 2010 in Uncategorized

 

4 responses to “sabar……sabar…

  1. afiza

    May 10, 2010 at 10:41 am

    Wslam. Bukannya dia yg dapat hadiah, menyibuk apa ntah. Macamlah anak dia tu pandai sangat utk dpt hadiah…haha..
    Sabar sajalah..

     
  2. hana

    May 10, 2010 at 2:31 pm

    tak baik kata kat oarng…dosa..hihihi

     

Leave a Reply

 
