RSS

handphone gua…wuaa…

18 Feb

wuuaaaa…tensionnya bila handphone tgh nazak…eiigh..ntah brapa banyak dh mesej yg masuk,x termasuk call lg..aduuiii..nak bli baru xda duit lg…aku bli hnphne N95 ni punya la mahal.aku bli yang ztiron..harga dia masa tu RM1750…tp bru2 ni pegi tanya kedai brapa kupang dia nak amik,cina tu cakap ” ini bleh ambik dalam rm450 ja…bezanya!

smalam dekat masjid ustaz tu cakap hnpne zaman skarang ni bleh buat macam2…memasak or memancing xlehla…hehe…tetapi kecanggihan hnphne ni jugak bleh membawa mudarat jugak..cnthnya byk remaja yang manyalahgunakan kecanggihan hnphne..kecanggihan ini sebenarnya lebih menjurus kepada keseronokan ja disamping “beberapa” kemudahan yang ada.jikapandai mengawal,selamatlah diri.

tidak dinafikan,aku sendiri kalau nak membeli hnpne,aku bukannya kira ianya sebagai satu keperluan,tetapi lebih kepada canggihnya..hihi..memgla..boring jugak kalau hnpn tu bleh telefon je..baik guna telefon awam…senang..sesetengah orang kalau pakai hnphe mahal2 suka plak menunjuk..tetapi da juga yang niatnya tidak langsung untuk menunjuk,tetapi orang lain yang terlebih sangka buruk…entahlah..kalau nak tutup mulut orang mana bleh…kalau orang tu  bisu@buta xpala..

wallahu a’lam.

 
8 Comments

Posted by on February 18, 2010 in Diari

 

8 responses to “handphone gua…wuaa…

  1. Mohamad Afiza

    February 18, 2010 at 4:53 am

    Apa maksud hang? Handphone tu rosak atau apa?
    Cina tu ingat handphone hang cetak rompak kot, sebab tu murah.
    Aku beli handphone made in China saja. Kalau nak menunjuk pun tak salah sebab murah sangat aku beli. Aku beli tak sampai RM500 depa tanya aku berapa ribu aku beli. Canggih juga China ni boleh klon handphone mahal-mahal.
    Cuba iklan di http://www.mudah.my . Daftar sebagai Pro-niaga dan iklankan macam aku ni.
    Letak harga suka hati hang la.

    http://www.mudah.my/Handphone-Blackberry-WiFi–TV–Java-5310595.htm

     
  2. Mohamad Afiza

    February 18, 2010 at 4:53 am

    Apa maksud hang? Handphone tu rosak atau apa?
    Cina tu ingat handphone hang cetak rompak kot, sebab tu murah.
    Aku beli handphone made in China saja. Kalau nak menunjuk pun tak salah sebab murah sangat aku beli. Aku beli tak sampai RM500 depa tanya aku berapa ribu aku beli. Canggih juga China ni boleh klon handphone mahal-mahal.
    Cuba iklan di http://www.mudah.my . Daftar sebagai Pro-niaga dan iklankan macam aku ni.
    Letak harga suka hati hang la.

    http://www.mudah.my/Handphone-Blackberry-WiFi–TV–Java-5310595.htm

     
  3. Mohamad Afiza

    February 18, 2010 at 4:54 am

    Apa maksud hang? Handphone tu rosak atau apa?
    Cina tu ingat handphone hang cetak rompak kot, sebab tu murah.
    Aku beli handphone made in China saja. Kalau nak menunjuk pun tak salah sebab murah sangat aku beli. Aku beli tak sampai RM500 depa tanya aku berapa ribu aku beli. Canggih juga China ni boleh klon handphone mahal-mahal.
    Cuba iklan di mudah.my . Daftar sebagai Pro-niaga dan iklankan macam aku ni.
    Letak harga suka hati hang la.

    http://www.mudah.my/Handphone-Blackberry-WiFi–TV–Java-5310595.htm

     
  4. Mohamad Afiza

    February 18, 2010 at 4:54 am

    Apa maksud hang? Handphone tu rosak atau apa?
    Cina tu ingat handphone hang cetak rompak kot, sebab tu murah.
    Aku beli handphone made in China saja. Kalau nak menunjuk pun tak salah sebab murah sangat aku beli. Aku beli tak sampai RM500 depa tanya aku berapa ribu aku beli. Canggih juga China ni boleh klon handphone mahal-mahal.
    Cuba iklan di mudah.my . Daftar sebagai Pro-niaga dan iklankan macam aku ni.
    Letak harga suka hati hang la.

     
    • Mohd Faizuddin Sahimi

      February 18, 2010 at 4:23 pm

      handphone aku rosak la…hmm…sdih2…ni mak aku nak bg duit pi bli yg bru…hehe…tp yg murah je la..alhamdulillah..

       
  5. Ahmad Kamil

    February 19, 2010 at 11:14 am

    Tu la..guna la hp biasa2 mcm aku yg x brkemampuan ni..huhu…

     
  6. Ahmad Kamil

    February 20, 2010 at 11:16 am

    Penghinaan yg amat hina..

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: